Neotech NEI-3001 UP-OCC – trochę opinii i informacji

Produkcja kabli Neotech rozpoczęła się w 1980 roku na Tajwanie. Z założenia marka miała stać się wiodącym na świecie producentem OEM oraz ODM okablowania audio oraz wideo. Prawdziwym przełomem w działalności marki okazało się wprowadzenie i opatentowanie nowej technolgii we wczesnych latach 90-tych. Dr prof Ohno z Instytutu Technologii Chiba w Japonii opracował technologię produkcji miedzi oraz srebra nazwaną od jego imienia UP-OCC (Ultra-Pure, Ohno Continuous Casting). W procesie produkcji surowy materiał (miedź lub srebro) poddawany jest specjalnej obróbce pozwalającej na uzyskanie materiału o bardzo wysokiej czystości 7N (99,99998%). Technika ta pozwala uzyskać bardzo długie kryształy strukturalne materiału charakteryzujące się doskonałymi właściwościami przewodzącymi. Miedź oraz srebro wyprodukowane w tym procesie uzyskuje jednokierunkową charakterystykę przewodzenia, brak zanieczyszczeń, ochronę przed korozją, szybką transmisję sygnału oraz niską rezystancję elektryczną. Wszystkie te cechy powodują iż materiał UP-OCC nadaje się doskonale w produkcji okablowania w połączeniach analogowych i cyfrowych, kabli głośnikowych oraz zasilających.

Dlaczego OCC?

Zagadnienie ostatecznie sprowadza się do następującego pytania: czy wolałbyś, aby sygnał płynął po ścieżce z wieloma pęknięciami, wybojami i przeszkodami na jego drodze (OFC), czy płynął wzdłuż całkowicie niezakłóconej wolnej ścieżki o najniższych możliwych zanieczyszczeniach (OCC)? Naszym zdaniem wybór jest prosty, a najważniejsze jest to, że większość najlepszych firm robiących kable wykorzystuje miedź OCC, ponieważ zapewnia absolutnie najczystszy dźwięk i zbliża się do prawdziwej absolutnej przejrzystości brzmienia.

Stosowany w branży audio high-end w większości flagowych produktów kablowych, OCC zapewnia obecnie najwyższą możliwą jakość przewodności miedzi i srebra.

Budowa przewodu

W podwójnie ekranowanym kablu Neotech NEI-3001 MKIII producent połączył zalety zarówno monolitycznych jak i skręconych przewodów: każdy z przewodów składa się z dwóch oddzielnych monolitów (solid) 0,75 mm2 jednożyłowych i dwóch przewodów wielożyłowych – sekcja 0,76 mm2. Jako materiał przewodzący zastosowano ultra-czystą miedź UP-OCC i posrebrzaną miedź SP UP-OCC, co pozwoliło uzyskać wysokie parametry techniczne i zapewnić doskonałą charakterystykę dźwięku. Przewody są indywidualnie izolowane od polietylenu i umieszczone wokół rury polietylenowej z izolacją powietrzną. Jako ekran zewnętrzny stosuje się folię aluminiowo-mylarową i ekran z miedzi OCC. Taka konstrukcja minimalizuje pojemność między przewodnikami i ostatecznie zapewnia maksymalną dokładność i wydajność kabla podczas budowy sceny dźwiękowej.

Brzmienie

Interkonekty z zastosowaniem kabla NEI 3001 to absolutnie wyjątkowa propozycja. Pierwsze wrażenie jest sporym zaskoczeniem. Zakres przenoszonych częstotliwości staje się znacząco bogatszy – muzyka przyjemnie przykuwa uwagę detali. Długa jest lista poszczególnych „odkryć”: szlachetnie brzmiące gitary (!), pełny i miły dla ucha kwartet smyczkowy; aksamitny bas, którego jest dokładnie tyle, ile potrzeba. Wokal klasyczny jest delikatny, ale jednocześnie piękny, nie drażni. Z całą pewnością można powiedzieć, że w muzyce pojawiają się elementy, których zwyczajnie przy innych przewodach nie słychać.

Użytkownicy o NEI-3001

„Neotech NEI-3001 oprawiłem na RCA zaciskowych , bez lutowania , bo to najsłabszy punkt nawet najdroższego interkonektu. DLACZEGO NIGDZIE NIE PISZECIE , ŻE TO PRAWDZIWY NR 1 do 3.000,- zł. na pewno. Mam inne 4 interkonekty, a miałem ich o wiele więcej , a ten je wszystkie deklasuje. A może inaczej: w tym kablu kumulują się same najlepsze cechy pozostałych moich kabli ,czyli: świetna stereofonia(scena), szczegółowość, detaliczność, krystalicznie czyste średnica i wysokie, nie są ani za zimne ani za ciepłe ,a raczej prawdziwe.To samo z basem – tu jest na prawdę rewelacyjnie – jest go tyle i taki jak powinien być – po prostu naturalny w każdym podzakresie tonalnym.Na moim wzmacniaczu Marantz (model 2 od góry sprzed 17 lat) nareszcie każda muzyka brzmi naturalnie , jakbym słuchał na żywo w dobrej sali koncertowej. To tyle w temacie tego kabla , a tę opinię musiałem napisać dla Państwa wiedzy i innych potencjalnych słuchaczy dobrze brzmiącej muzyki.” – Krzysztof

„Od kilku dni słucham w swoim systemie NEI 3001 , potwierdzam to co zostało napisane , rewelacyjny stosunek jakość/cena, dzwięk na bardzo wysokim poziomie,gładkość przekazu,ilość informacji i cechy które zrobiły największą różnicę w moim systemie ,stereofonia oraz wielkość sceny w głąb a najbardziej na szerokość, to co dzieje się na zewnątrz kolumn nie boję się napisać jest spektakularne, lokalizacja na scenie bardzo precyzyjna, po raz kolejny Neotech mnie nie zawiódł, da się zrobić super kable za realne pieniądze. Gorąca rekomendacja !!! ” – Jarosław

„Mimo namowom znajomych, którzy zachwalali ten kabel, długo opierałem się przed odsłuchem – odstraszała mnie cena – była za niska! 🙂 Stąd nie wydawało mi się, by ten kabel mógł konkurować z aktualnie posiadanym w cenie nieco poniżej 3,000 zł (z sympatii dla producenta pominę markę). Okazuje się jednak, że to naprawa rasowa łączówka, godny rywal dla mojego kabelka, a w pewnych aspektach wręcz wybitny, dużo lepszy niż wiele kabelków, które próbowałem w swoim systemie, w tym najdroższe za blisko 10 tys. złotych. U mnie góra mocno doświetlona, ale nigdy jaskrawa. Pięknie na przykład wybrzmiewały talerze – bajka. Największym plusem jak dla mnie jest jednak średnica, bardzo gęsta, szczegółowa, z odpowiednim wypełnieniem – wybitnie brzmiał fortepian, na przykład. Bas niski, spory, choć nieco gorzej kontrolowany niż u… dużo droższej konkurencji. Scena bardzo duża, choć źródła dość sporej wielkości. Czuć masę! Generalnie stosunek jakości do ceny absolutnie wybitny. Bardzo ważne, żeby dać kabelkowi się wygrzać, bo zmiany zachodzące od nowości są bardzo duże. Na plus również miła obsługa, bezproblemowe wypożyczenie kabla do odsłuchu. ” – Piotr

Oferujemy również możliwość konfekcji dowolnego przewodu z oferty sklepu BlackDotAudio. Wtyki RCA lub XLR mogą Państwo wybrać z wielu różnych pozycji i firm – dopasowanych do potrzeb i budżetu.
Wszystkie kable konfekcjonowane są ręcznie, z wykorzystaniem najlepszej dostępnej na rynku cyny z dodatkiem 4% srebra. Przewody wykonywane są przez wykwalifikowanego serwisanta z najwyższą starannością – w związku z czym przygotowanie ich do wysyłki może potrwać od 2 do 7 dni.